26 Mayıs 2009 Salı

15 MART PEMBELERI - 24 MAYISTA

15 mart pembeleri - 24 mayıs 2009 15:24

Kalem kalınlığında gövde olması ve çok sayıda yaprak açtıktan sonra saksıya almalıyız önerisini okuduğum zaman, sanki bu aylar sonra olacakmış gibi gelmişti bana. Çünkü uzun süre (belki de bana uzun gelmiştir) pembeler 2-4 yaprakla beklediler ve gövdeleri de incecikti. Ben büyümelerinde bu performansı beklemiyordum, sanki birden hızlanıp, hem kalınlaştılar hem de yaprak sayıları arttı, inanamadım hatta koltuklama bile yaptım dal diplerinden çıkan uzantılara.
Saksıya geçtik bir şekilde, ben saksıya 1 tane fide dikeceğimi söyleyince annem şaşırdı çok az olur oğlum dedi. 3 tane dik, 2 tane dik derken annemin son kararı 2 tane dik oldu, bu sefer ben de 1 tane olmazsa bari üç tane olsun dedim, bana 3 tane olması daha dengeli geldi nedense... ama biraz da korkuyorum alan yetersiz kalır kökleri gelişemez ve mahsül vermez diye, fide torbalarından çıkarırken görmüş olduğum kökler beni şaşkına çevirdi, bütün toğrağı sarmalamış üstüne torbanın dibine doğru saldırmışlardı. 
Ama 1 tane dikmeye benim de gönlüm elvermedi, balkonumun sadece 1 köşesi açık ve orası toplamda 1 metre genişliğinde ve ben domateslerim ile yarısını işgal etmiş oldum. Kolayca bu durumu sorun haline getirebileceği halde ban anlayış gösteren eşime teşekkürü borç biliyorum. Alan darlığının dezavantajını 3 tane dikerek telafi etmeye çalıştım. Umarım, Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olmam.

1 yorum:

  1. kazım bey,bağlarbaşı ÜSKÜDAR da pembe yetiştirmeye çabalıyorum 2 yıldır,ancak bu sene kendi tohumlarımdan üretmeye çelıştım ,fideleri kaybetmekteyim,elinizde fazla olursa eğer,talibim.
    teşekkürler
    nermin eren

    YanıtlaSil