6 Nisan 2009 Pazartesi

22 MART 09 PEMBELERİ


22 mart 09 ahmet ergün pembeleri adapazarı geyve

Ben de tavsiyelere uymak için tohumlarımı 2 seferde çimlendirdim. Arada 1 hafta zaman bıraktım fakat 2. dönem ektiklerimin gelişimi daha hızlı oldu. 
Bunun farkının ne olduğunu bilmiyorum ama birkaç tahminim var. Öncelikle ilk ekim yaptığımda viyol bulamadığım için yumurta kartonu kullanmıştım o nedenle 1. seferde gelişim gecikmiş olabilir. Diğer bir sebep arada geçen 1 haftada İstanbul'da havalar ısınmış ve o yuzden ikinci ekilenler daha hızlı gelişmiş olabilir. Son tahminim de iki farklı tohum kullandığım için büyüme performansları farklı olabilir diye düşünüyorum.
Sonuç olarak 22 martta ekimini gerçekleştirdiğim tohumlar hızla boy attığı ve bu uzamadan kaynaklı boyunlarını bukmeye başladıkları için onları 06 nisan 09' da ilk şaşırtma yaptım. (Tabii ilk iki yaprağı yere paralel hale gelmiş olanları)  Onlar da artık viyolden bardaklara geçiş yaptılar. 

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık. şaşırtma yapılanlara sulama konusunda biraz daha cimri davranın ki köklerini geliştirsinler. epeyce pembe fideniz olacak bu gidişle...

    YanıtlaSil
  2. bu sekilde pembelerin durumuyla ilgili oneri alabiliyor olmak super... tesekkur ederim.. ben her hafta son durumları gosteren fotolar yuklemeye gayret edicem...
    eger basarabilirsem pembe fidelerden yeri musait olanlara da gondermeyi planlıyorum eger mumkun olursa

    YanıtlaSil